Otrok – individualnost – različnost

0

Ali so otroci resnicno težavni, zahtevni in imajo motnje vedenja; ali so nove generacije res tako “nemogoce”; kaj je narobe z družbo – z okoljem; kakšen je naš pogled na življenje, kakšna so pricakovanja pedagogov, staršev …? Kje se skrivajo resnicni izzivi za pedagoge, starše, gospodarstvenike, znanstvenike, politike …?

Waldorfska pedagogika deluje skozi vec podrocij in razlicnih nacinov, preko katerih pedagogi usmerjamo svoj pogled na otroka. V središcu opazovanja vseh pedagogov in staršev naj bo otrokovo bitje in skupno vodilo: »Pravica do otroštva je clovekova pravica.«

Vsebina Kongresa se nanaša na pogled zdravilnega pedagoga Henninga Köhlerja, ki prihaja iz Janusz Korczak Institut-a, Nürtingen/Nemcija (www.janusz-korczak-institut.de). Na petih predavanjih bo predstavil svoj pogled na pedagogiko skozi bogate prakticne terapevtske izkušnje. Njegova predavanja bomo skušali poglobljeno doživeti s pomocjo umetniških in metodicnih delavnic, ki jih bodo izvajali izkušeni waldorfski pedagogi iz tujine in Slovenije.

Ideali so pomembni in so naše vodilo. Videti otroka, videti cloveka, videti stvarnost, je bistveno za odnose – odnose, ki so zdravilni, ki dajejo moc in energijo. Zato govorimo o intuitivni pedagogiki, o pedagogiki, ki temelji na odnosu, o pedagogiki v kateri je prostor za razlicne otroke
in za vse nas.

Na kongres ste vabljeni pedagogi in starši, psihologi, specialni pedagogi, waldorfski pedagogi in vsi, ki išcete odgovore na nove vzgojne izzive, ki stojijo pred sodobnim clovekom.

Poskrbljeno bo za simultano tolmacenje v slovenski in angleški jezik.

Kraj prireditve

Pedagoška in Filozofska fakulteta, Univerza v Mariboru
http://www.pfmb.uni-mb.si/
Koroška cesta 160, Maribor, Slovenija

Donatorji:

Fundacija za vzpodbujanje otrokovega razvoja, K&W,

Hotel City Maribor, Hotel Draš

UrnikČetrtek, 28.6.2012Petek, 29.6.2012Sobota, 30.6.2012
08.45-9.00 Skupno petje: Igor VelepičSkupno petje: Igor Velepič
09.00-10.30 2. PREDAVANJE Henning Köhler: Svoboda in avtoriteta4. PREDAVANJE Henning Köhler: Kaj je normalno? Normalno je različnost
10.30-11.00 OdmorOdmor
11.00-12.30 Delavnica, termin A Delavnica, termin C
12.30-14.0013.30 Sprejem udeležencev kongresaKosiloKosilo
14.00-15.30 Delavnica, termin B5. PREDAVANJE Henning Köhler: Otroci z izstopajočim obnašanjem
15.30-16.0015.15 Pozdrav in otvoritveni protokol, predstava učencev 7.r WŠ MB Odmor Odmor
16.00-16.15Skupno petje: Igor VelepičSkupno petje: Igor VelepičSkupno petje: Igor Velepič
16.15-17.451. PREDAVANJE Henning Köhler: Socialne kompetnce in razvoj čutov3. PREDAVANJE Henning Köhler: Dednost, okolje in tretji faktor6. ZAKLJUČNI PLENUM s Henningom Köhlerjem: predstavitev nekaterih delavnic, Henning Köhler odgovarja na vprašanja udeležencev, izražanje misli, spoznanj in zaključkov, kratek protokol ob zaključku
17.45-20.00VečerjaVečerjaVečerja
20.00-21.00Predstava učencev 8.r WŠ MBSlavnostni sprejem za vse udeležence, sponzorje in častne goste v hotelu City s pogostitvijo in kratkim programom Povabilo udeležencem na bogato večerno dogajanje v okviru Festivala Lent

DELAVNICE
Predstavitev delavnic in ustvarjalce najdete na spletni strani www.waldorfska-pedagogika.si/kongres

Izberite si tri (3) razlicne delavnice. Pod številko 1 vpišite ustrezno ali ustrezni številki, ki ste jo/ju izbrali kot svojo najvišjo prioriteto, naslednji oznacite pod št. 2 in 3. V primeru, da bo vaš prvi izbor že zaseden, vas bomo razporedili na drugega itd.

Naštete delavnice bodo potekala v petek in soboto. Sklop ABC zajema eno delavnico razdeljeno v tri termine. Zadnji dve delavnici s seznama je možno kombinirati v eno, v treh terminih kot AB + C.

D1. Izdelava gibljive slike za predšolske otroke, Anne Marisch (NEM), v terminu ABC
D2. Pravljice in lutkovna igra, B. Goldmann (A), v terminu ABC
D3. Evritmija – Vidna beseda in vidna glasba v gibu, Vida Talajic Culetic (HRV), v terminu ABC
D4. Govor oblik skozi delo z glino, Stefan Kagermeier (A), v terminu ABC
D5. Izzivi sodobne pedagogike in vloga waldorfske šole, Vera Grobelšek (SLO), v terminu ABC
D6. Duhovno svetovanje staršem kot nacin izboljšanja dobrobiti staršev in otrok, Marinka Špodnjak (HRV), v terminu ABC
D7. Rocno delo v waldorfskem vrtcu (z otroki od 3. – 6. leta starosti), Jill Tapllin (VB), v terminu ABC
D8. Polstenje, izdelava klobuka ali torbice ter copat, Karmen Melocco (SLO), v terminu ABC
D9. Vpliv rocnih del na razvoj cutov, izdelava preprostih igrac in dekorativnih predmetov z uporabo naravnih materialov, Mlekuž in Cepin (SLO), v terminu ABC
D10. Slikanje z vošcenimi blok barvami, Ingrid Thiesen (DK) v terminu ABC
D11. Integracija umetnosti v pedagoško delo s šolskimi otroki, Jan Thiesen (DK), v terminu ABC
D12. Delo s starši, ucinkovito komuniciranje s starši, B. Štrajhar (SLO), v terminu ABC
D13. Gibanje in šport v odnosu do otrokovega razvoja in pomen Bothmer gimnastike, Tinka Vogrinc (SLO), v terminu ABC
Pozor – kombinirana delavnica; obe delavnici skupaj se upoštevata kot ena.
D14. Werbeck petje – šola odkrivanja glasu (kako pridobiti glasovno kompetenco), Baldo Mikulic (HRV), v terminu AB in
D15. Zdravilna evritmija, skozi gibanje glasov in prostorskih form zaznati njihovo zdravilno moc ter zacutiti otroka v sebi, Simona Zorica (SLO), v terminu C

Udeležbo na delavnicah izpolnite v prijavnici, ki jo snamete na tej povezavi: prijavnica